Tüm Öğretmenlere Zorunlu Oluyor: Muafiyet Yok, Süreç Resmen Başladı!

Tüm Öğretmenlere Zorunlu Oluyor: Muafiyet Yok, Süreç Resmen Başladı!
Tüm Öğretmenlere Zorunlu Oluyor: Muafiyet Yok, Süreç Resmen Başladı!

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), eğitim dünyasında taşları yerinden oynatacak dev bir adım attı. Okullarda çevre bilincini ve sürdürülebilirliği en üst seviyeye çıkarmayı hedefleyen bakanlık, "İklim Değişikliği Eylem Planı 2026-2030" projesini resmen ilan etti. Yeni dönemde iklim değişikliğiyle mücadele, sadece bir ders konusu olmaktan çıkıp sınıfların ana gündem maddesi haline geliyor. Bu büyük dönüşümün öncüsü ise öğretmenler olacak!

ÖBA Üzerinden Zorunlu Olacak!

Öğretmenleri en çok yakından ilgilendiren gelişme ise Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) üzerinden gelecek. "Yeşil ve Dijital Beceriler Modülleri" kapsamında, tüm öğretmenlerin katılması zorunlu olan kısa süreli çevrim içi "İklim Farkındalık Eğitimi" programları başlıyor. Üstelik bu kurallar sadece kıdemli öğretmenleri değil, mesleğe yeni adım atacak aday öğretmenleri de kapsıyor; adaylık süreçleri artık "sıfır atık" ve "su verimliliği" odaklı olacak.

Ezber Bozan Sistem: "Tek Tip" Eğitim Dönemi Bitiyor!

MEB bu kez kalıpları yıkıyor. Yeni eylem planıyla birlikte Türkiye’nin her bölgesine aynı eğitim verilmeyecek. Bölgesel İklim Eğitim İhtiyaç Analizi yapılarak, öğretmenler görev yaptıkları bölgenin özel çevre sorunlarına (kuraklık, hava kirliliği, geri dönüşüm vb.) göre eğitilecek. Dijital araçlarla desteklenecek olan bu sistemde öğretmenlerin performansı da düzenli olarak izlenecek. Okullar artık sadece matematik ya da Türkçe öğrenilen yerler değil, doğayla uyumlu yaşamın da merkezi olacak!

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.