Merkez Bankası Verilerine Göre Öğretmenlerin Zam Oranları Değişti, İşte Derece Derece Zamlı Maaşlar
Kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan tüm memurlara Ocak ayında toplu sözleşme zammı olarak %5 zam yapılacak. Bu oranın üzerinde enflasyon zammı eklenecek. Merkez bankası verilerine göre yıl sonu enflasyon beklentisi %29,5 olarak güncellendi.
Bu güncellemeye göre %5 olan memur maaş zamlarına %2,78 oranında enflasyon farkı yansıtılacak. Tahminlerin bu şekilde gerçekleşmesi halinde öğretmen maaşlarına %7,78 oranında zam yapılacak.
%7,78 oranındaki zamma göre zamlı öğretmen maaşları
* 9/1. derece: ₺72.578 olan maaş ₺78.225 olacak
* 8/1. derece: ₺74.500 olan maaş ₺80.296 olacak
* 7/1. derece: ₺74.821 olan maaş ₺80.642 olacak
* 6/1. derece: ₺75.141 olan maaş ₺80.987 olacak
* 5/1. derece: ₺75.459 olan maaş ₺81.331 olacak
* 4/1. derece: ₺77.404 olan maaş ₺83.426 olacak
* 3/1. derece: ₺77.725 olan maaş ₺83.772 olacak
* 2/1. derece: ₺79.335 olan maaş ₺85.507 olacak
* 1/1. derece: ₺80.615 olan maaş ₺86.887 olacak
Uzman öğretmen ve başöğretmen maaşları
* Uzman öğretmen: ₺91.775 olan maaş ₺98.915 olacak
* Uzman öğretmen (1/4. derece): ₺92.655 olan maaş ₺99.864 olacak
* Başöğretmen: ₺97.871 olan maaş ₺105.485 olacak

Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.